اخبار روزاقتصاد

افزایش محبوبیت بیت کوین در سنگاپور: آخرین روندها در امور مالی دیجیتال

افزایش محبوبیت بیت کوین در سنگاپور: آخرین روندها در امور مالی دیجیتال

مقدمه ای بر رونق بیت کوین در سنگاپور

در سال‌های اخیر، سنگاپور به مکانی بسیار مهم برای فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و بیت‌کوین پیشرو است. این کشور جزیره‌ای به دلیل سیاست‌های مالی مترقی و زیرساخت‌های تکنولوژیکی قوی خود مشهور است. سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجهی در پذیرش BTC به SGD توسط مردم و شرکت های این کشور. مقررات مطلوب، رشد سواد دیجیتال و افزایش دید نسبت به سیستم های مالی غیرمتمرکز بخشی از عوامل هستند. در این راستا، همانطور که بیت کوین نقش خود را در دنیای مالی تقویت می کند، سنگاپور نیز نقش خود را تقویت می کند.

عواملی که باعث محبوبیت بیت کوین می شود

دلایل اصلی افزایش شدید محبوبیت بیت کوین در سنگاپور مهم است. با ضریب نفوذ بالای اینترنت و تلفن های هوشمند، دسترسی و ارتباط با بیت کوین برای همه بسیار آسان می شود.

در واقع، شهرت سنگاپور به‌عنوان یک مرکز مالی جهانی، دانش فنی و سواد مالی را جذب می‌کند. بیشتر سنگاپوری‌ها به خوبی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری آگاه هستند و با ابزارهای مالی جدید، که در میان آنها ارزهای دیجیتال قرار دارند، بیگانه نیستند. بازدهی بالا و ارزهای دیجیتالی که ماهیت جدیدی دارند تمایل بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب می کنند.

همه‌گیری کووید-19 یک دلیل دیگر برای پذیرش بیت‌کوین را تسریع کرده است: از آنجایی که بازارهای مالی سنتی دچار نوسانات و عدم اطمینان شده‌اند، بیت‌کوین بهشت ​​سرمایه‌گذاران دیگر بوده است. غیرمتمرکز است و از کنترل یا نفوذ هر بانک مرکزی یا دولت مصون است.

چشم انداز نظارتی و موضع دولت

موضع نظارتی سنگاپور در مورد ارزهای دیجیتال به سمت پیشرفت و استقبال بیشتر نزدیکتر است، که سخاوتمندانه رشد بیت کوین را تسهیل می کند. مرجع پولی سنگاپور، به‌عنوان بانک مرکزی یک کشور و از نظر ظرفیت نظارتی مالی، ساختاری برای تقویت نوآوری ایجاد می‌کند، در عین حال ساختاری در حمایت از مصرف‌کننده و ثبات مالی تضمین‌شده است.
 قانون خدمات پرداخت (PSA) که در ژانویه 2020 لازم الاجرا شد، چارچوب نظارتی آینده نگر و طرفدار تجارت را برای خدمات پرداخت ایجاد می کند. در سنگاپور PSA شامل خدمات رمز پرداخت دیجیتالی می‌شود و صرافی‌های ارزهای دیجیتال اکنون باید به طور رسمی مجوز بگیرند، که قانون برای انطباق با مقررات AML و CT – مقابله با تامین مالی تروریسم – الزامی می‌کند.

MAS همچنین در ایجاد محیطی توانمند برای راه‌اندازی‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعال است. با ابتکاراتی مانند جعبه ایمنی نظارتی فین‌تک، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا محصولات و خدمات مالی آزمایشی را در یک محیط کنترل‌شده اجرا کنند، از این رو رشد و توسعه در فضای ارزهای دیجیتال را به همراه دارد.

تأثیر بر مشاغل و سرمایه گذاری های محلی

کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری‌های آتی نیز تا حدودی با افزایش محبوبیت در میان مردم محلی سنگاپور جذب می‌شوند. بسیاری از آنها شروع به پذیرش پرداخت های بیت کوین برای انجام معاملات تجاری کرده اند. با این کار، کسب‌وکارها در بخش خرده‌فروشی موفق می‌شوند در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنند و با واکنش به امواج جدید فناوری‌های مالی، پیشروتر شوند.

این کلاس دارایی جدیدی را ارائه می‌کند که به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تنوع داشته باشند و احتمالاً بازده بالایی داشته باشند: بیت کوین. سرمایه‌گذاران سنگاپوری، با توانایی همیشه آشکار خود در جستجوی مداوم برای پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جدید، علاقه شدیدی به بیت‌کوین نیز ابراز کرده‌اند. بسیاری از راه‌های سرمایه‌گذاری واقعی و صرافی‌های ارز دیجیتال که از طریق سنگاپور یا خارج از آن فعالیت می‌کنند، نشان می‌دهد، بنابراین همه را قادر می‌سازد تا به بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال نزدیک‌تر شوند.

علاوه بر این، علاقه نهادی در بازار ارز افزایش یافته است. با گسترش شدید شرایط، برای اولین بار راه‌هایی را برای موسسات مالی سنتی – مانند بانک‌ها و شرکت‌های مدیریت دارایی – ارائه می‌کند تا خدمات سنتی مرتبط با بیت کوین مانند تجارت، نگهداری و مشاوره را ارائه دهند. منافع سازمانی برای مشروعیت بخشیدن به بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری معتبر و ارائه نقدینگی و ثبات بیشتر در بازار

زیرساخت فناوری و پذیرش

زیرساخت‌های فناوری پیشرفته در اختیار سنگاپور است و راه را برای پیاده‌سازی بیت‌کوین هموار می‌کند. این یکی از معدود کشورهایی است که ضریب نفوذ اینترنت در آن به عنوان یکی از بهترین ها در کل جهان شناخته می شود و کاربران با نوآوری های دیجیتال آشنا هستند. این برای تبدیل بیت کوین به کشوری دیگر جالب است.
فناوری بلاک چین، فناوری پشت بیت کوین، در سنگاپور نیز مورد توجه قرار گرفته است. دولت و بخش خصوصی مشتاقانه در حال یافتن و کاوش برنامه های بلاک چین در سراسر بخش های مالی، زنجیره تامین و مراقبت های بهداشتی هستند. از سوی دیگر، علاقه روزافزون به فناوری های بلاک چین، به طور طبیعی پذیرش بیت کوین را تقویت می کند.

علاوه بر این، آنچه که طراحی اولویت با یک تصویر بزرگ از فراگیر بودن برای سنگاپور است، توجه به گنجاندن خدمات مالی و سواد دیجیتالی است تا اطمینان حاصل شود که بخش گسترده‌ای در اکوسیستم ارزهای دیجیتال جایگاهی دارد. حتی آموزش‌ها و تمرین‌های آگاهی‌بخشی تحت حمایت دولت در مورد اصول اولیه بیت‌کوین و فناوری‌های بلاک چین به ابهام‌زدایی از این مفاهیم کمک می‌کنند.

خطرات و چالش های درک شده بیت کوین

با وجود محبوبیتی که به سرعت در حال رشد است، بیت کوین در سنگاپور با تعدادی چالش و خطر همراه است. هنوز هم به عنوان یک نگرانی کلیدی مشخص می شود. بیت کوین این پتانسیل را دارد که در دوره های بسیار کوتاه به شدت در ارزش قیمت دچار نوسان شود. این باعث نگرانی بیشتر در مورد ریسک هایی می شود که ممکن است به سرمایه گذاران و کاربران بالقوه نسبت داده شود که ممکن است تمایلی برای از دست دادن ارزش سرمایه گذاری خود نداشته باشند. خطرات نظارتی نیز وجود دارد. مقررات جهانی در مورد ارزهای دیجیتال پویا هستند. تغییرات در مقررات داخلی و خارجی می تواند به طور چشمگیری بر بازار بیت کوین و نرخ پذیرش در سنگاپور تأثیر بگذارد. علاوه بر این، البته، خطر احتمالی حملات سایبری و قرار گرفتن در معرض نقض های امنیتی می تواند به طور جدی یکپارچگی تراکنش ها و دارایی های بیت کوین را به خطر بیندازد.

در ادامه، دلایلی برای امیدوار بودن در مورد پتانسیل درخشان بیت کوین در سنگاپور وجود دارد. این کشور با مکانیزم نظارتی قوی و مهارت‌های فنی و مالی بالا، قطعاً در بین مراکز بالقوه بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال رتبه‌بندی می‌شود. پیشرفت فناوری در حوزه بلاک چین و مشارکت فزاینده موسسات در این بخش، استفاده و ادغام بیت کوین در محیط های مالی را بیشتر تحریک خواهد کرد. با حرکت پیوسته سنگاپور به سمت تامین مالی دیجیتال، پتانسیل بیت کوین بیش از حد افزایش یافته است و چشم اندازهای جدیدی را برای تجارت، سرمایه گذاری و مصرف کنندگان ارائه می دهد. بیت کوین در راه خود به سنگاپور فقط ثابت می کند که چقدر کشور آینده نگر است و مصمم است در نوآوری مالی عقب نماند.

          بدون هرزنامه، بدون هرزنامه فقط بینش می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا